Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
actueel

Van gips naar choco-hashtag

Adelaida de Cuba,
7 november 2013 - 09:00
Het chocolade-hekje is een feit. Althans de mal dan. Het duurde maar liefst zes uur voordat het prototype gemaakt was door de 3d-printer. De missie is om eerste chocolade-hekje ter wereld aan het chocoladealfabet toe te voegen.

 Docent Jos Kok in het innovatielab

De docenten media, informatie en communicatie (mic) Jochen Riester en communications and multimediadesign (cmd) Jos Kok zijn afgelopen week samen met Sam Zwaan en Jan-Willem Meijer van het innovatielab van het domein techniek van de HvA bezig geweest om de mal te maken voor de hashtag. Voor de heren is dit niet zomaar een project. Het gaat volgens Kok veel verder: ‘Zelf kijk ik terug op een dag, die het voor mij nog duidelijker maakt dat de samenwerking tussen verschillende opleidingen kan leiden tot goede, mooie, leuke en bijzondere producten.’

Deze week gaan de heren naar het Amsterdamse bedrijf Chocolatemakers om de vormpjes met chocolade te vullen. Zodra dit eenmaal is voltooid, is het tijd om het chocolade-hekje aan de manager van Twitter Nederland te overhandigen. Maar dat is niet de enige bestelling. Inmiddels moeten de docenten bijna zeventig chocolade-hekjes gaan uitdelen. Riester: 'De aantallen en het geld zijn bijzaak. Het leren en inspireren zijn de voornaamste doelen. Ik hoop dat we hiermee een positieve toon kunnen zetten en onze studenten kunnen aansporen om ook hun ideeën daadwerkelijk vorm te geven.' Voor de liefhebbers is het ook mogelijk om een chocolade-hekje te bestellen via de website.

Zie hieronder het filmpje van het proces in de 3d-printer.