Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
‘Hoe moeilijk kan het zijn?’ dachten ontwerpster Leonie Smelt (30 ) en conceptdesigner en UvA-student sociologie Eva  Rennen (25) toen ze een jaar geleden hun eigen ijsmerk Melt Icepops opzetten. Het viel hun op dat waterijsjes eigenlijk al jaren hetzelfde zijn. ‘Je hebt de Raket, de fruitijsjes van Festini en de Calippo. Dat is het wel zo’n beetje. Er wordt nauwelijks geëxperimenteerd met vorm en smaak.’

Een gat in de markt dus, vonden de vriendinnen. En een jaar later zijn de door hen bedachte waterijsjes behoorlijk succesvol. Club Trouw is een vaste afnemer en steeds vaker worden er op festivals Melt-ijsjes verkocht. Rennen is bovendien genomineerd voor de landelijke Studenten Ondernemersprijs die morgen wordt uitgereikt.

Ook HvA-studente Mariëlle Smit (23) is een van de vijf genomineerden voor de Studenten Ondernemersprijs. Smit richtte anderhalf jaar geleden Make My Event op, een bedrijf dat jonge jongens en meiden als evenementenhosts verhuurt.

Lees hieronder het artikel in Folia Magazine over Melt Icepops.