Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Foto: Publiek domein
actueel

HvA-minor ondernemerschap krijgt podium bij Amsterdam FM

Eva Hofman,
8 november 2017 - 13:44

Studenten van de minor ondernemerschap van de HvA mogen vanaf volgende maand over hun onderneming pitchen in een radioprogramma van Amsterdam FM. Het programma Master you van de Amsterdamse radiozender neemt vanaf 1 december studenten op in de uitzending.

De uitzendingen zullen worden opengenomen in het Tropenmuseum. Al aankomende vrijdag mogen studenten van de minor inbellen in de uitzending, met een vooraankondiging over de HvA-pop-upstore Spott in de Czaar Peterstraat, zo zegt Rutger Siebenga die de minor coördineert. ‘Uiteindelijk willen we twee groepjes per week in de uitzending opnemen.’


Siebenga hoopt dat van de 48 ondernemingen die op dit moment de minor volgen, ongeveer de helft zich aanmeldt voor het radioprogramma. Uiteindelijk zullen zo’n tien tot veertien groepjes worden uitgekozen om een pitch te doen. ‘Wie precies geselecteerd wordt voor het programma, weten we nog niet. Volgende week gaan we met de studenten praten over wat precies het idee is.’

 

Investeerder binnenhalen
‘De studenten ervaren op twee manieren voordelen van het programma,’ vertelt hij. ‘We sluiten de minor altijd af met een pitch-event. In de jury zitten ook mensen die eventueel in de onderneming van de studenten kunnen investeren. Dit radioprogramma is daar alvast een opwarmer van. Daarnaast kunnen de studenten bekendheid genereren voor hun onderneming. Je weet nooit hoe de koe een haas vangt. Misschien halen ze zo wel een investeerder binnen.’


Wie allemaal interesse heeft om naar het programma te luisteren, weet Siebenga nog niet, maar mensen om hem heen reageren tot nu toe enthousiast. Bij het programma zal telkens een thema centraal staan waaraan de groepjes worden gekoppeld. Zeker groepjes die een groot bereik nodig hebben voor hun onderneming, zullen de uitzendingen goed kunnen gebruiken. Siebenga: ‘We hebben bijvoorbeeld een groep die bezig is met een inversteringsbedrijf in vastgoed, die willen met een grote groep mensen een huis kopen. Dat idee kunnen de studenten goed via een radiozender bekend maken.’

Lees meer over