Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Foto: Daniël Rommens
actueel

Business school van de HvA krijgt internationaal keurmerk

Daniël Rommens,
15 september 2017 - 17:09

De Amsterdam School of International Business (Amsib) heeft deze week een internationale accreditatie van de European Foundation for Management Development (EFMD) gekregen. Studenten kunnen daardoor straks interessantere stages lopen en hun diploma wordt meer waard in de internationale bedrijfswereld, aldus de opleidingsmanager.

Wat betekent dat keurmerk voor studenten? Opleidingsdirecteur John Sterk: ‘Als student kun je over een jaar of twee bijvoorbeeld kiezen uit interessantere stages of summer schools in het buitenland dan nu het geval is. En als je afgestudeerd bent heb je waarschijnlijk sneller een baan op niveau bij een internationaal bedrijf.’

 

De HvA ontvangt als eerste Nederlandse hogeschool het EFMD Program for Accreditation System (EPAS) keurmerk voor een business school. Het keurmerk is gegeven voor de twee bacheloropleidingen International Business & Management Studies en International Business & Languages. Het EFMD-keurmerk erkent wereldwijd de kwaliteit van internationale bedrijfs- en managementopleidingen.

‘De Nederlandse accreditatie is internationaal niet zo bekend’

De Engelstalige bacheloropleidingen van Amsib zijn er op gericht om Nederlandse en internationale studenten voor te bereiden op het internationale bedrijfsleven. Met de accreditatie van EFMD krijgt Amsib volgens Sterk internationaal meer aanzien, waardoor de opleiding meer samenwerkingen kan aangaan met buitenlandse universiteiten. Sterk: ‘We hebben natuurlijk al een Nederlandse accreditatie, maar die is internationaal niet zo bekend.’

 

Amsib leidt op voor een bachelor of business administration (bba), een internationaal geaccepteerde titel. Ongeveer twintig procent van de studenten komt uit het buitenland. Sterk voorspelt dat het aandeel internationale studenten in de komende jaren zal groeien. ‘Dat is voordelig voor alle studenten. Door meer nationaliteiten in de klas te hebben, leren studenten over cultuurverschillen en leren ze vanuit die culturen naar vraagstukken in het bedrijfsleven te kijken.’ Volgens Sterk hebben studenten daardoor een voorsprong op de arbeidsmarkt.