Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Foto: HvA Communicatie
actueel

Europese prijs voor campagne ‘HvA maakt er een punt van’

Willem van Ewijk,
6 september 2016 - 07:27

Dit weekend won de afdeling communicatie van de HvA de jaarlijkse EUPRIO Award voor de beste campagne van een Europese hogeschool of universiteit. ‘Met de campagne “De HvA maakt er een punt van” laten we de kerntaak van de hogeschool als kennisinstelling goed zien,’ zegt directeur communicatie Paul Helbing.

Wat is een EUPRIO Award?

‘Tijdens het jaarlijkse congres van de club van communicatieafdelingen van Europese universiteiten kiezen de leden uit hun midden de meest aansprekende campagne. Zowel een jury als de aanwezige leden kunnen hun voorkeur bepalen. Er is massaal op ons gestemd. Dat is een belangrijke waardering, omdat de leden allemaal uit dezelfde sector komen en dus een goede inschatting kunnen maken van wat we doen.’

 

Wat is er zo goed aan jullie campagne?

‘Bij de campagne “De HvA maakt er een punt van” brengen we iedere paar weken een ander vraagstuk onder de aandacht dat er toe doet voor de stad Amsterdam. Denk aan het helpen van startups of het slim hergebruik van afval. Daarbij laten we zien wat er allemaal voor onderzoek wordt gedaan en met wie de HvA op dat gebied samenwerkt. We brengen dus niet alleen afzonderlijke opleidingen onder de aandacht, maar beginnen met een vraag van buiten. De jury zei dat we zo de kerntaak van de hogeschool als kennisinstelling goed laten zien, namelijk in samenwerking met de omgeving naar oplossingen zoeken voor maatschappelijke problemen. Een Nederlandse collega zei tegen me: “ik wou dat ik het bedacht had”.’

 

(Dit filmpje over startups is onderdeel van de campagne:)

 

 

Wat wordt de volgende stap in de campagne?

‘Dit najaar willen we aandacht besteden aan manieren waarop de maatschappelijke betrokkenheid van kansarmen en mensen die moeilijk geïntegreerd zijn in de samenleving kan worden vergroot. Daar zullen we bijvoorbeeld de faculteiten die met urban management te maken hebben bij betrekken.’

Lees meer over